Innovatie Strategie | sterk naar de toekomst

donderdag, 02 december 2010 08:22
Het lijkt zo vanzelfsprekend, veranderende¬†omstandigheden en wijzigingen in de tijd vragen om nieuwe, innovatieve strategi√ęn.

Maar voor veel bedrijven is het keihard werken om te overleven. Is het verstandig om rustig aan te doen? Om juist nu niet veel te veranderen en vast te houden aan bewezen successen?
Te wachten op betere tijden? Wat is wijsheid? Wat is uw juiste strategie om de organisatie naar nieuwe successen te loodsen?

Businessmodellen van de toekomst
Nieuwe wegen vragen om andere businessmodellen. Een structuur die de strategie ondersteunt in plaats van deze te blokkeren. Maar hoe komt u tot een goed businessmodel en wat zijn deze businessmodellen van de toekomst?

Spelregels voor de toekomst
Voor u als (eind)verantwoordelijke wordt gevraagd de juiste visie te hebben op de toekomst. Deze moet u vervolgens vertalen in een strategie, dit proces bewaken en van u wordt tevens verwacht zicht te houden op de operatie. Oude methodes en waarden zijn vaak niet meer toereikend. U zult aandacht moeten hebben voor duurzame ontwikkeling, voor empathie, voor vertrouwen en voor kennisdelen.

Het kan niet anders dan dat deze inzichten leiden op een andere kijk op ondernemen. Beweging houdt u niet tegen. Denken in beweging, in de juiste groeirichtingen biedt dan juist perspectief.
U vertrouwde en oude richting en denkwijze blijven onderdeel van het nieuwe, zo cree√ęrt u houvast en richting.

Bron: interne presentatie investeringscommissie Werner Hulsman | CEO Provecho Beheer bv